Za 2 tygodnie premiera kalendarza Lavazza 2009

with Brak komentarzy

14 października w Rzymie odbędzie się światowa premiera słynnego Kalendarza Lavazza 2009. Tym razem włoska marka współpracowała z fotograf Annie Leibovitz. Modelki będą ubrane w stroje koreańskiej projektantki Jean Yu i słynnego duetu Dolce&Gabbana. Do zdjęć pozować będą włoskie aktorki i znane modelki m.in. córka Isabelli Rossellini – Elettra Rossellini-Wiedemann, Alessia Piovan i Eva Riccobono (na zdjęciu).

Świat obrazu (całkowicie się z tym zgadzam) o rywalizacji między firmami Pirelli i Lavazza wydającymi takie kalendarze:

Wykorzystywanie głośnych nazwisk do promocji firmy to działanie powszechne na całym świecie. Wiadomo, że lepiej sprzeda się dom zaprojektowany przez znanego architekta, wiadomo, że o zdjęciach zrobionych przez topowego fotografa napisze każda gazeta. Zatrudnienie słynnego twórcy kosztuje oczywiście więcej niż debiutanta, jednak ma stuprocentową skuteczność. Z punktu widzenia jest jednak swego rodzaju „pójściem na łatwiznę” – bo gdy zdjęcie robi sławny fotograf, mówi się o nim bez względu na jakość tych fotografii. Dużo większym wydarzeniem artystycznym byłoby, gdyby firma znalazła mało znanego twórcę, który umiałby zrobić zdjęcia, o których bez względu na nazwisko autora mówiłby cały świat. Przez kilka ostatnich lat Lavazza zdawała się kierować właśnie taką polityką. Zdjęcia do kalendarzy robili twórcy zdolni, ale niekoniecznie bardzo sławni. W tym roku firma sięgnęła po nazwisko – „samograj”, po absolutną i niezaprzeczalną gwiazdę światowej fotografii. Stanęła tym samym do wyścigu nie na zdjęcia, a na nazwiska.

Zostaw Komentarz